Short Messaging Service, magyarul szöveges üzenetszolgáltatás. Az SMS szolgáltatás a GSM/3G mobiltelefonok egyik alapszolgáltatása, amely lehetővé teszi, hogy a felhasználó egy rövid, max. 160 karaktert tartalmazó szöveges üzenetet küldjön egy vagy több telefonra.
Az SMS 1992-es megjelenése után először lassan terjedt, aminek egyik oka az volt, hogy a szolgáltatók nehezen tudták kiszámlázni az elküldött és fogadott SMS-ek árát. A probléma megoldásával az SMS terjedése egyre gyorsult, mára már százmilliárdos nagyságrendben küldenek SMS-t a mobiltelefon használók évente.
Az SMS küldés sajátos kultúrát alakított, elsősorban a fiatalok körében. A chat-eken is használt rövidítésék itt is jól működnek, hiszen figyelni kell a 160 karakteres korlátra.
Új felhasználási területként a tömegmédia hamarosan felfedezte magának az SMS-t, mégpedig egy speciális célra, a fizetős szavazásra.
A népszerűséggel együtt más problémák is keletkeztek, pl. az SMS-spam, Kínában például 2007-ben (egy év alatt!), 387 milliárd (!) spam SMS-t küldtek.