Már 1284 szócikk közül válogathatsz.

A Netpédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető internetes tudástár. Legyél Te is a Netpédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!


Szócikk neve: Blog
Verzió: 3  
Változtatta: Anonym on-line user
Változtatás dátuma: 2012-02-03 15:27:05
A törölt sorok áthúzottan, piros színben láthatóak, a hozzáadott új sorok zöld színűek.

A blog a Web log (webes napló) rövidítéseként jött létre, és olyan [web]es felületet jelent, amely egy magánszemély vagy csoport, intézmény naplóját, véleményét, nézeteit bizonyos témákban tartalmazza. A bejegyzések általában kronológiai sorrendben követik egymást, ebben hasonlít a papíralapú naplókhoz, feljegyzésekhez. 

A céges blogok az 1990-es években kezdtek terjedni, amikor egyes játékfejlesztők ilyen formában jelentettek be a legújabb játékváltozatokat és kiegészítéseket. Azóta pedig ez bevett szokássá vált az [online] vállalkozások esetében. A blogolás a 2000-es évek elejétől kezd széles körben elterjedni, az olyan nagy [blogszolgáltató]knak köszönhetően, mint a [Blogger] (2003-tól a [Google] tulajdona), a a [MySpace], az [MSN Spaces]. A blogolás kezdetben a hagyományos újságírás és a híroldalak mellett folyik, de egyre nyilvánvalóbb, hogy nem lehet figyelmen kívül hagyni, ezért a hagyományos hírszolgáltatók és a közéleti blogok egyre inkább összeolvadnak, és egymást kiegészítő tartalmakat hoznak létre (Magyarországon jó példa erre az [Index] és a [Blog.hu] keveredése, összekapcsolódása). Sőt, ma már az is bevett szokás, hogy egy cég vagy intézmény [blogger]eket alkalmaz, és velük íratja tematikus bejegyzéseit. Így a blogolás az [online marketing] és arculatkialakítás szerves részévé vált. Emellett a civil társadalomban is betöltött szerepe is nagyon fontos: számos kezdeményezésről, eseményről a médiától független blogokon olvashatunk bejegyzéseket.


A céges blogok az 1990-es években kezdtek terjedni, amikor egyes játékfejlesztők ilyen formában jelentettek be a legújabb játékváltozatokat és kiegészítéseket. Azóta pedig ez bevett szokássá vált az [online] vállalkozások esetében. A blogolás a 2000-es évek elejétől kezd széles körben elterjedni, az olyan nagy [blogszolgáltató]knak köszönhetően, mint a [Blogger] (2003-tól a [Google] tulajdona), a a [MySpace], az [MSN Spaces]. A blogolás kezdetben a hagyományos újságírás és a híroldalak mellett folyik, de egyre nyilvánvalóbb, hogy nem lehet figyelmen kívül hagyni, ezért a hagyományos hírszolgáltatók és a közéleti blogok egyre inkább összeolvadnak, és egymást kiegészítő tartalmakat hoznak létre (Magyarországon jó példa erre az [Index] és a [Blog.hu] keveredése, összekapcsolódása). Sőt, ma már az is bevett szokás, hogy egy cég vagy intézmény [blogger]eket alkalmaz, és velük íratja tematikus bejegyzéseit. Így a blogolás az [online marketing] és arculatkialakítás szerves részévé vált. Emellett a civil társadalomban is betöltött szerepe is nagyon fontos: számos kezdeményezésről, eseményről a médiától független blogokon olvashatunk bejegyzéseket.

Kapcsolódó szócikkek











Médiapédia Patikapédia Ecopédia Jógapédia Vinopédia Webfazék Mammutmail
marketing és média tudástár egyészségügyi enciklopédia gazdasági, pénzügyi tudástár jóga tudástár borászati tudástár receptek online nagy fájlok küldése