A Google Adwords 2000-ben indult útjára, és az Adsense-szel együtt forradalmasította az online marketing működését. Egyedülálló módon, a Google kattintásalapú, célzott hirdetési rendszert kínál a cégek, vállalkozások számára. Ez azt jelenti, hogy a hirdetések releváns kontextusban jelennek meg, olyan oldalakon, amelyek valamilyen kapcsolatban állnak a megadott kulcsszavakkal, illetve a hirdetés szövegével. A hirdető azért fizet, ha hirdetésére a felhasználók kattintanak (pay per click), ez az összeg oszlik meg a Google és a hirdetést megjelenítő weboldal üzemeltetője között (erre épül az Adsense szolgáltatás). Maga a regisztráció és a hirdetés beállítása ingyenes. Az online vállalkozások számára addig elképzelhetetlen lehetőséget nyújtott az új ügyfelek elérésére.
A Google 2018. június 27-én bejelentette hogy 18 év használat után visszavonultatja az AdWords & DoubleClick brandeket, és mostantól Google Ads néven lesz elérhető a szolgáltatás.