A LinkedIn egy közösségi oldal, amely az üzleti szférában dolgozók számára készült. Az ismerősöket itt az iskolák, munkahelyek, üzleti kapcsolatok alapján lehet összegyűjteni. 2002-ben alapították, mára már több, mint 25 millió felhasználója van, illetve a regisztrált cégek száma is meghaladta a 170-et.
Az oldal népszerűsége annak köszönhető, hogy több, mint egy egyszerű közösségi oldal: a regisztrált felhasználónak meg kell adnia iskolázottsági és munkahelyi adatait, ismerőseit ezek alapján kutathatja fel, de ugyanígy bármelyik mailboxának kontaktlistájára rákereshet. A rendszer lényege az, hogy az üzleti partnerekről, munkatársakról információt lehet szerezni, illetve, ha jól kiépített kapcsolathálóval rendelkezik a felhasználó, akkor akár álláskeresésre is lehet használni. Az ismerősök ismerőseit csak másodszintig lehet követni, ez is azt szolgálja, hogy minél több ismerőst gyűjtsenek a regisztráltak, mert csak így férnek hozzá minél több adathoz. Az egyes ismerősről ajánlásokat is lehet írni, ami ugyancsak nagyban segítheti a munkatalálást és az adott csoportban való elismertséget. A hatékony felhasználásért érdemes a profilt rendszeresen gondozni és frissíteni.