Az online marketing a webes marketing stratégiák, módszerek és kampányok gyűjtőfogalma. A webes lehetőségek kihasználására összepontosít, ezért nagymértékben különbözik az offline változatától. Ma már egy teljes online iparág épül rá, különféle cégek kínálnak tanácsadói szolgáltatást és kampányok teljes körű megszervezését. Az online marketing nemcsak üzleti vállalkozások számára lehet fontos, hanem bárkinek, aki szeretné, hogy az általa előállított tartalmat a keresők jó helyen jelenítsék meg, és sok olvasója legyen. Így a fogalom túlnőtte az üzleti szféra kereteit, tulajdonképpen mindenkit érint, aki a weben jelen van.
Általában a következő alterületeket szokták idesorolni:
- webstatisztika
- webanalitika
- [tartalom optimalizáció]?
- [kereső optimalizáció]?
- linképítés
- online hirdetési kampányok
- [vírus marketing]?
- [gerilla marketing]?
- [e-mail marketing]?
- blogok