Már 1284 szócikk közül válogathatsz.

A Netpédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető internetes tudástár. Legyél Te is a Netpédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!
Hirdetés


A blog a Web log (webes napló) rövidítéseként jött létre, és olyan webes felületet jelent, amely egy magánszemély vagy csoport, intézmény naplóját, véleményét, nézeteit bizonyos témákban tartalmazza. A bejegyzések általában kronológiai sorrendben követik egymást, ebben hasonlít a papíralapú naplókhoz, feljegyzésekhez. 

A céges blogok az 1990-es években kezdtek terjedni, amikor egyes játékfejlesztők ilyen formában jelentettek be a legújabb játékváltozatokat és kiegészítéseket. Azóta pedig ez bevett szokássá vált az online vállalkozások esetében. A blogolás a 2000-es évek elejétől kezd széles körben elterjedni, az olyan nagy blogszolgáltatóknak köszönhetően, mint a Blogger (2003-tól a Google tulajdona), a a MySpace, az [MSN Spaces]?. A blogolás kezdetben a hagyományos újságírás és a híroldalak mellett folyik, de egyre nyilvánvalóbb, hogy nem lehet figyelmen kívül hagyni, ezért a hagyományos hírszolgáltatók és a közéleti blogok egyre inkább összeolvadnak, és egymást kiegészítő tartalmakat hoznak létre (Magyarországon jó példa erre az Index és a Blog.hu keveredése, összekapcsolódása). Sőt, ma már az is bevett szokás, hogy egy cég vagy intézmény bloggereket alkalmaz, és velük íratja tematikus bejegyzéseit. Így a blogolás az online marketing és arculatkialakítás szerves részévé vált. Emellett a civil társadalomban is betöltött szerepe is nagyon fontos: számos kezdeményezésről, eseményről a médiától független blogokon olvashatunk bejegyzéseket.

Kapcsolódó szócikkek



A szócikkhez társított címkék:
blog
Hirdetés







Médiapédia Patikapédia Ecopédia Jógapédia Vinopédia Webfazék Mammutmail
marketing és média tudástár egyészségügyi enciklopédia gazdasági, pénzügyi tudástár jóga tudástár borászati tudástár receptek online nagy fájlok küldése