Donald A. Norman a webergonómia egyik elismert szaktekintélye. Jelenleg a Jakob Nielsennel közösen alapított tanácsadó cégüket, a Nielsen Norman Group-ot vezeti, és a Northwestern University tanára.
Tanulmányait számítástechnika és filozófia szakon végezte, majd a Harvardon tanult a Kognitív Tudományok Központban. Ezután pszichológiát kezdett tanítani a University of Californián. 1995-től az Apple munkatársa, majd a Hewlett-Packard-nál dolgozott. 1998-ban Nielsennel megalapítják saját cégüket.
Könyvei jórészében a használhatóság és a kognitív pszichológia kérdéseivel foglalkozik. Ezek közül a fontosabbak:
- The Design of Future Things (2007)
- Emotional Desgin (2004)
- The Invisible Computer (1998)
- Things That Make Us Smart (1993)
- Turn signals are the facial expressions of automobiles (1992)
- The Design of Everyday Things (1988)
- Learning and Memory (1982)
- Memory and Attention (1977)