A keresőoptimalizálás vagy a SEO (Search Engine Optimization) ma már az online marketing egyik legfontosabb részét jelenti. Számos cég, szakember foglalkozik azzal, hogy hatékony megoldásokat találjon arra, hogyan lehet weboldalakat úgy megépíteni, hogy a keresőprogramokban releváns találatként jelenjenek meg. Ez a folyamat általában több lépésből áll, amelyek közül a fontosabbak:
- az oldal céljának, megcélzott látogatóinak behatárolása
- a tartalom optimalizálása (kulcsszavak feltérképezése, beszédes URL-ek kialakítása, meta hivatkozások beszúrása)
- linképítés (gyűjtőoldalakra regisztrálás, közösségi oldalakon megjelenítés, kereszthivatkozások gyártása)
Ezek a lépések a kampány megtervezésekor kiegészülhetnek, és további alpontokra bonthatók. Azt viszont fontos szem előtt tartani, hogy a kereső optimalizálás folyamatos tevékenység, mindig figyelni kell a különböző statisztikákat, és az eredmény elemzése után el kell dönteni, hogy min érdemes változtatni, milyen újítások szükségesek az eredmények javításához. Természetesen ezek a módszerek weboldalanként változnak, ezért abszolút értékű módszer a kereső optimalizálás területén nincs.