Már 1284 szócikk közül válogathatsz.

A Netpédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető internetes tudástár. Legyél Te is a Netpédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!
Hirdetés


A Facebook egy közösségi oldal, amelyen hálózatszerűen lehet gyűjteni az ismerősöket, egyszerűen kommunikálni velük és számukra különböző dokumentumokat közzétenni, azaz megosztani.

 

 

A pénzügyi siker nem váratott sokáig magára; 2007 őszén a Microsoft 240 millió dollárért megvásárolta a Facebook részvényeinek 1,6%-át, ezzel a cég értékét 15 milliárd dollár körül állapították meg. Egy 2010. novemberi becslés szerint ez az érték 41 milliárd dollár közelébe emelkedett.

 

A kezdeti néhány száz felhasználóból szinte pillanatok alatt lett néhány százezer, majd millió. A 100 milliós határt 2008-ban lépte át, és még ebben az évben felhasználószámban utolérte és le is körözte a legfőbb riválist a MySpace-t. A fejlődés töretlen maradt, 2011 januárjában az aktív felhasználók száma meghaladta a 600 milliót. Ezzel immár nemcsak üzleti értelemben vált jelentős szereplővé, de társadalmi, sőt politikai hatást is gyakorol szerte a világon.

Természetesen hamar létrejöttek a különböző nyelvi változatok, és 2009 nyara óta a Facebook már magyar nyelven is elérhető. Ezzel egyébként itthon is robbanásszerű fejlődésnek indult, és alig egy év alatt lekörözte az addig egyeduralkodó Iwiw-et.

 

Minek köszönhető ez az egyedülálló népszerűség? Az azóta halódó MySpace-el összehasonlítva, az egyik forradalmi újítás az ún. üzenőfal volt, ahol a felhasználók közzétehetik gondolataikat, képeiket, videóikat stb., és ezt a többi ismerősük egyből láthatja. Ez a megoldás olyan népszerűségre tett szert, hogy egyes kutatások szerint az e-mailküldést is – részben – kiválthatja. A másik ilyen korábban ismeretlen lehetőség, a státusz volt, ahol a felhasználók tájékoztathatták ismerőseiket hollétükről és arról, hogy mit csinálnak éppen. A státusz szorosan összefügg a „Like” gombbal és funkcióval, amely mára fogalommá vált és összeforrt a Facebook névvel. A „Like” gomb egy olyan feature, amely lehetővé teszi, hogy a felhasználó jelezze, hogy egy adott oldal, kép, video, vagy egyéb információ elnyerte tetszését és a gomb megnyomásával ezt közzé is teszi. A funkció hihetetlen gyorsasággal beépült a Facebooktól független weboldalakba is, így ma már szinte bárhol megtalálható. A következő ilyen megoldás, a hírfolyam, amely a többi felhasználó profilváltozásait, eseményeket, születésnapokat stb. közöl. Ezek az újítások, a Facebook-ot egy olyan új típusú médiává tették, amely tökéletesen ötvözi azokat a fejlesztéseket és alkalmazásokat, amelyek kielégíthetik a mai kor felhasználójának igényeit a gyors és azonnali információszerzésre, valamint az átfogó interaktivitásra.

 

Mivel kezdetben sokat bírálták az adatvédelem biztonságossága miatt, jelenleg a Facebookon a felhasználók részletesen beállíthatják, hogy ki mennyit láthat a profiljukból és személyes adataikból.

 

A Facebook API-ja nyitott, ezért bárki megírhatja a maga widgetét, alkalmazását hozzá. Természetesen mára se szeri se száma a különböző játékoknak, szórakoztató alkalmazásoknak, mint pl. a Farmville, a Foursquare, vagy éppen a Badoo. A nyitottságnak köszönhető az is – ami szintén óriási lépés volt a sikerhez vezető úton – hogy rendkívül gyorsan sikerült adaptálni a rendszert az egyre jobban terjedő smartphone-okra, méghozzá minden fontosabb mobil oprendszerre (Android, iOS, Bada, vagy éppen WinPhone7).


A szócikkhez társított címkék:
közösségi , média , megosztás
Hirdetés







Médiapédia Patikapédia Ecopédia Jógapédia Vinopédia Webfazék Mammutmail
marketing és média tudástár egyészségügyi enciklopédia gazdasági, pénzügyi tudástár jóga tudástár borászati tudástár receptek online nagy fájlok küldése