Az egyedi látogatók (unique visitor) számának nyilvántartása számít ma az egyik legrelevánsabb adatnak azt illetően, hogy mennyire népszerű egy weboldal. A legelfogadottabb meghatározás szerint az számít egyedi látogatónak, aki az oldalt legalább egyszer letöltötte. Egy bizonyos időintervallum alatt akárhány oldalletöltést produkál, mindig csak egy látogatónak számít. Beazonosításához több módszert is lehet használni: cookie alapú beazonosítását, [P-cim]?, használt böngésző és operációs rendszer alapján. A különféle webanalitika szoftverek kiszűrik az eredmények közül a keresőrobotok és a pókokat is, ezek nem számítanak egyedi látogatónak. Mindennek ellenére egyik módszer sem ad tökéletesen megbízható képet a látogatókról (a cookie-kat a felhasználó törölheti, illetve ugyanazt az IP-címet és gépet több felhasználó is igénybe veheti), a buktatók kiküszöbölésére sincs még meg a megoldás.