Az Alibaba.com piacvezető e-kereskedelmi platform B2B területen, és egyúttal az Alibaba Csoport zászlóshajója is. A vállalatcsoport rendelkezik a Google után a második legnagyobb e-kereskedelmi oldallal. A világ legnagyobb online viszonteladói oldalaként tartják számon, amely 2009. áprilisára 240 országban több mint 40 millió felhasználót szerzett összesen 5 virtuális eladói platformon.
Az Alibaba.com az online üzletről szól. Ezen a felületen keresnek a cégek termékeinknek vevőt, árulják portékájukat, mások pedig árut keresnek eladásra és felhasználásra. A világ leglátogatottabb online B2B piaca, ahol az üzleti partnerek és potenciális partnerek könnyen és gyorsan egymásra találhatnak ügynöki közreműködés segítsége nélkül. Közel 30 ágazati kategóriában 5000 termékcsoportban zajlik a kereskedés.
Az Alibaba.com jövőbeni tervei között szerepel a szolgáltatás ingyenessé tétele, melynek feltétele a további piaci növekedés. Többen megkérdőjelezik, hogy az Alibaba nyereséges-e, de a profit egyértelmű, hiszen csak 2010 utolsó negyedévében 410 millió jüan volt a nettó nyeresége.
Az alibaba.com oldal 2008. március elején blogot indított a kis-és középvállalkozásokra koncentrálva: AliBlog
2011 elején lemondani készült a vezérigazató, miután egy belső vizsgálat alapján kiderült, hogy 2.300 eladó követett el csalást az oldalon, amiben nemegyszer az Alibaba.com néhány sales-ese is érintett volt.
További információk megtalálhatóak a hivatalos honlapjukon: Alibaba.com