A Google ma a világ egyik legnagyobb online vállalkozása. Két stanfordi hallgató, Larry Page és Sergey Brin alapította. Céljuk egy új elvek szerint működő keresőmotor létrehozása volt. Nevüket a matematikai „googol” kifejezésből alkották, amely a az 1 és 100 0 összetételéből álló számot nevezi meg. Ezzel is azt akarták érzékeltetni, hogy az információk áradatát kísérlik meg rendszerezni keresőmotoruk segítségével. 1997 óta a Google az internet nagyhatalmává vált, keresője több trillió weboldal indexálásával a legjobban működő szolgáltatás a világhálón. Mindemellett számos más alkalmazás fejlesztése és szolgáltatások elindítása is jelzi, hogy továbbra is a felhasználók igényeit figyelembe véve fejlődnek tovább. Ilyen például az online levelezőrendszere, a Gmail, a chat kliense - a Google Talk, az online irodája (Google Docs), az RSS olvasója (Google Reader), illetve képkereső szolgáltatása a Google Images. A Google az internetes vállalkozások működését is forradalmasította a Google Adwords és a Google Adsense elindításával, amelyek segítségével hirdethetik a vállalkozásuk maguk az interneten, illetve a pay per click alapú rendszerben bevételre is tehetnek szert. Az egyes weboldalak látogatottságának részletes statisztikáját a Google Analytics segítségével követhetjük nyomon. A Google Earth és a Google Maps pedig a térben való tájékozódás remek lehetőségét nyújtja, a cím beírásával azonnal megtudhatjuk, hol található a keresett hely, sőt, különféle nézetek közül is választhatunk.
A Google nagy hangsúlyt fektet keresőjének fejlesztésére: a cél az, hogy minél gyorsabban és minél relevánsabb találatokat adjanak az egyes keresőkifejezésekre. A fődomain (google.com) mellett számos nyelven honosították legfontosabb szolgáltatásaikat. Mint munkáltató is nagy hangsúlyt fektet arra, hogy alkalmazottai megfelelő környezetben dolgozhassanak, ezért már számos díjat is kapott.